Nie siedź w domu

NIEPODLEGŁA Z TEATREM MAŁYM

"Żeby nie było śladów"

11.11 g. 17.00 "Żeby nie było śladów"

 

Teatr Polonia Warszawa

Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak

 

Spektakl na podstawie najgłośniejszego reportażu ostatnich miesięcy - "Żeby
nie było śladów" Cezarego Łazarewicza, uhonorowanego Nagrodą Literacką
"Nike". Jedna z najsłynniejszych i najbardziej przejmujących historii Polski
okresu komunizmu. Szantaż, kłamstwo, propaganda, manipulacja - metody
stosowane w "sprawie Przemyka" - czy to na pewno metody tylko władz
totalitarnych? Czy w demokratycznym, współczesnym świecie są na pewno
niemożliwe?

Historia Grzegorza Przemyka (osiemnastoletniego maturzysty), a także
historia jego matki, mogą stać się na teatralnej scenie niezwykłą opowieścią
nie tylko o tamtych czasach i tamtych wydarzeniach, ale może przede
wszystkim opowieścią o nas i teraz.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 14. ROKU ŻYCIA

Bilety w cenie 50 zł, dostępne w kasie teatru i na www.ticketportal.pl

Dodaj swój komentarz

Wywiad

ilustracja

Czasem włącza mi się „śląski tryb”

Rozmowa z Waldemarem Cichoniem, tyskim pisarzem, autorem książek dla dzieci

więcej

Stare fotografie

ilustracja

Mąż wyrusza na wojnę

Maria Piekorz (1879-1951), szanowana akuszerka bojszowska z pierwszym mężem Grelą, który jako marynarz poległ na I wojnie światowej.

więcej

Echo historii

ilustracja

Polska nie wtedy się odrodziła!

Mało kto wie, co 11 listopada świętujemy

więcej

W naszej kuchni

ilustracja

Nie taki zwykły ten ziemniak

Wartość odżywcza kartofli jest tak duża, że mogą one – oczywiście przez jakiś czas – stanowić jedyny składnik pożywienia człowieka bez uszczerbku na zdrowiu. Odmian tego niezwykłego warzywa jest około 4000, choć nie wszystkie są jadalne (większość zjadaczy ziemniaków pewnie będzie zdziwiona – jak to, jest więcej rodzajów niż młode i stare?!). Możemy spotkać odmiany białe, żółte, różowe, czerwone, fioletowe a nawet niebieskie (popularne w Irlandii). I właśnie od koloru ziemniaka zależy ilość mikroelementów
i przeciwutleniaczy. Wspólna dla wszystkich rodzajów jest niska zawartość tłuszczów i niezwykłe bogactwo węglowodanów o średnim indeksie glikemicznym. Gotowane bulwy mają więcej białka niż kukurydza i prawie dwa razy więcej wapnia. Oprócz tego maja w sobie błonnik i składniki mineralne takie jak: potas, fosfor, kwas foliowy i witaminy - szczególnie C.

więcej

Reportaż

ilustracja

Do Ziemi Świętej z orkiestrą symfoniczną z Bergisch Gladbach

Izrael • Projekt „Razem” niemieckich i izraelskich muzyków

więcej

Naszym tropem

ilustracja

Ograna przez radnych

Rzutem na taśmę, przed wyborami, lędzińska burmistrz próbowała tereny pod centrum sprzedać pod… Lidla

więcej

Partnerzy